? ??????????????Blue Abstract Spiral? ????? ?????? ???Rating: 4.1 (51 Ratings)??1 Grab Today. 9454 Total G
rabs. ??????Get the Code?? ?? ?????Steelers Super Fan? ????? ?????? ???Rating: 4.0 (171 Ratings)??1 Grab Today. 13602 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructio CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

My Physolophy

My Physolophy

Thursday, July 16, 2009

Dimana peranan kerajaan.........

hari ini aku melalui hari yang amat sukar dalam hidupku.bagaikan tidak berpijak pada bumi yang nyata dan x terbang tinggi diawan.aku berada dalam keadaan yang amat tersepit diantara keluarga dan kerjaya.
kisahnya disini.aku belajar dikolej swasta di negeri sembilan.aku macam ditipu oleh pihak pengurusan yang berjanji kepada parents aku bahawa aku akan menjadi pelajar dibawah tajaan MARA.tapi dah hampir setahun aku belajar, tak ada khabar dan berita terkini mengenai pinjaman aku.pihak pengurusan kolej beritahu permohonan aku masih lagi diproses.so berapa lama lagi nak diproses.aku pun mengambil langkah ke pejabat MARA di kuala lumpur dengan 3 orang kawan aku yang senasib dengan aku pergi ke MARA.jadi kitorang pergi.sampai saja dekat pejabat MARA dia kata kolej kena blacklist.so dia x kan proses pinjaman untuk pelajar-pelajar.kenapa mesti kitorang semua dikenakan atas kesalahan kolej pada pihak MARA.mana fungsi MARA yang berkhidmat untuk rakyat.jangan hanya kerana saya dan kawan-kawan belajar di kolej swasta diketepikan dan pelajar ipta diberi layanan.sekurang-kurangnya peka terhadap persekitaran dan masalah rakyat.jangan salahkan rakyat jika rakyat memandang MARA tidak akan memberi manfaat dalam hidup.penuh dengan karenah birokrasi.jika golongan muda sekarang dibiarkan terumbang-ambing sekarang,jangan pula nanti golongan ini yang akan mengecam n]kembali MARA
pihak kedua yang aku ingin persoalkan sekarang adalah kerajaan yang dipimpin oleh datuk seri najib.dimana kehebatan dan kehandalan beliau sebagai pemimpin tertinggi jika keadaan seperti ini berterusan.bukan hanya pada aku sahaja tapi pada ramai pelajar belia dinegara ini yang tidak dapat tempat di ipta.juga jangan hairan jika kerajaan sekarang sudah mula terumbang ambing kerana kebanyakkan remaja sekarang sudah mula hilang kepercayaan pada kerajaan.mungkin kerajaan boleh bergantung sokongan daripada belia yang daripada ipta tapi berapa ramai remaja di ipta akan menyokong kerajaan.sedangkan remaja sekarang akan menjadi penentu pada masa depan kerajaan.sedangkan kebanyakkan dana kerajaan sekarang diberikan pada felda.kenapa mesti felda yang mendapat banyak dana.mungkin kerana 'pemimpin' kita ini berasal dari felda.sekaranglah bagi aku,aku dah naik meluat dengan orang felda.balik-balik felda.apa bagus sangat dengan felda.sedar tidak orang felda sekarang dah hidup senang.tengoklah pula pada rakyat luar bandar dan bandar.apa kepentingan yang mereka dapat.entahlah.kerajaan sekarang lebih banayk kekurangan.aku pun dah hilang kepercayaan pada kewibawaan pada kerajaan.

0 comments: