? ??????????????Blue Abstract Spiral? ????? ?????? ???Rating: 4.1 (51 Ratings)??1 Grab Today. 9454 Total G
rabs. ??????Get the Code?? ?? ?????Steelers Super Fan? ????? ?????? ???Rating: 4.0 (171 Ratings)??1 Grab Today. 13602 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructio CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

My Physolophy

My Physolophy

Tuesday, June 9, 2009

Kenapa semua orang tak cuba memahami....

aku agak tertekan hari ini sebab masalah family.aku akan cuba berkongsi dengan semua jika benda itu boleh dikongsikan.aku pun tak tahu kenapa mereka semua tak cuba untuk memahami situasi aku.

kisahnya bermula pada hari raya yang lepas.disebabkan aku dengan kawan baik aku berpisah sebab dia belajar di sabah dan aku belajar di negeri sembilan.jadi aku rindu sangat-sangat dekat dia kan.jadi aku decide untuk meluangkan lebih masa dengannya dari family.aku harap-harap sangat semua ahli family aku dapat memahami.tapi apa yang aku harap tak seperti yang aku inginkan.ternyata mak aku marah sangat denat aku.cuma aku tak berpuas hati mak aku amat mementingkan hubungan bermasyarakat.memang baik tapi dia juga perlu memahami situasi aku.bukan aku nak memburukkan seorang ibu dimata umum,tetapi cuma ingin berkongsi perasaan.jadi hari raya pertama petang aku pun mengikut family kawan baik kau yang juga jiran aku balik ke kampung halamannya selama 3 hari.jado hari raya kedua kakak sulung aku pun balik ke johor bersama nenek,arwah mak ngah aku, dan sepupu-sepupu aku.so mereka semua pun marah dengan tindakan aku.aku bukanlah pergi kemana-mana dengan orang yang mereka tak kenal.tapi dengan jiran yang bagikan keluarga.jadi mereka semua mengatakan aku lebih mementingkan kawan dari keluarga dan mengatakan aku membelakangkan keluarga.bukan maksud kau macam itu.aku pun mendiamkan diri untuk mengamankan keadaan.

selepas itu semasa awal bulan mei.aku balik kejohor dan bercuti selama 5 hari.kebetulan dihari itu juga kawanku balik dari sabah sebab cuti semester selama 2 bulan.so bila aku nak balik kakak aku boleh cakap dekat mak aku yang aku ponteng kelas.so mak aku marah dekat aku sebab aku balik kerumah dan ponteng kelas.aku bukanlah seorang student yang suka-suka nak ponteng kelas.memang ternyata hari isnin itu kelas aku tak ada sebab lecturer aku bercuti.so aku cuti dari hari jumaat sampai hari selasa.so semua orang ingat aku balik waktu itu hanya nak membazirkan duit untuk jumpa kawan yang tak penting sebenarnya.tapi bagi aku amat penting.so mereka semua patut memahamilah keadaan aku.ini memang pilihan aku.

aku balik lagi selepas dua minggu selepas itu.tapi aku balik kali ini atas sebab nak ambil kek tunang abang kawan serumah aku.so aku cakaplah pada kakak aku yang aku nak balik ke johor.tapi dia boleh menuduh aku balik sebab nak jumpa kawan aku.memang tak dapat nak dinafikan aku memang nak jumpa kawan kau juga.tapi sebab utama aku nak balik sebab lain.jadi dia membebel pada aku yang aku ini mementingkan kawan.aku pun tak naklah melawan orang yang lebih tua dari aku sebab what goes around comes around kan.so aku pun baliklah.

hujung yang lepas semasa aku create story ini aku kejohor lagi.tetapi aku pergi kejohor sebab nak rewang umah sedara kawan aku,fendi.sepupu di berkahwin.so aku memang dah janji nak rewang umah dia.tapi pemergian aku ini dirahsiakan sebab tak nak menyebabakan pertelingkahan.tetapi aku balik ini dengan alasan yang diberi ada kelas pada hari sabtu.tapi tak ligiknya hari sabtu itu hari cuti umum. memanglah tak kena kan.so kakak aku agaknya bagitahu dekat mak akuu yang aku menipu.erm ntahle.semakin aku nak mengelak semakin buruk yang jadi.so aku pun taklah jenguk mak aku sebab hal itu.

aku cuma macam tak tahu kenapa mereka semua tak cuba nak memahami aku.maaf aku katakan pada family aku jika perkara ini berterusan jangan salahkan aku sebab aku akan meletakakan hubungan keluarga ditempat kedua dalam hidup aku sebab tempat pertama hanya persahabatan....

0 comments: