? ??????????????Blue Abstract Spiral? ????? ?????? ???Rating: 4.1 (51 Ratings)??1 Grab Today. 9454 Total G
rabs. ??????Get the Code?? ?? ?????Steelers Super Fan? ????? ?????? ???Rating: 4.0 (171 Ratings)??1 Grab Today. 13602 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructio CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

My Physolophy

My Physolophy

Tuesday, April 14, 2009

PERSAHABATAN

kita sebagai manusia mesti akan menempuhi alam persahabatan.tapi apakah setiap kita ini tahu bagaimana hendak mengharagai nilai persahabatan.disini boleh diertikan persahabatan memerlukan kepercayaan,kejujuran dan aspek-aspek lain.
aku amat mengharagai persahabatn aku dengan aim.dialah satu-satunya kawan aku yang memahami aku,menghargai aku dan mempercayai aku.walaupun kadang kala akuy ni selalu buat salah dengan dia,tapi dia tak pernah nak mengambil serius kesalahan aku.hingga sekarang tidak ada seorang pun kawan aku yang aku akan percaya 100%.dia lah kawan aku yang sempurna.kadang kala aku tak pernah nak anggap dia sebagai kawan,tapi bagaikan adik beradik yang hubungannya tidak akan putus.
kadang kala aku dah bosan dengan kawan-kawan aku.hampir kesemuanya tidak pernah nak menghargai persahabatan.nilai kejujuran dan kasih sayang penting didalam persahabatan dan itulah yang perlu setiap manusia fikirkan.jika kita dapat menhargai nilai ini,aku yakin kita akan menikmati keindahan persahabatan.
nilai persahabatan patut menjadi benda 'ke-2' yang paling penting.nak tahu penjelasanya,
sebagai manusia perlu ada nilai sayang pada ibu bapa.itu adalah paling penting.kedua barulah persahabatan dan ketiga nilai kekeluargaan.kenapa persahabatan adalah satu nilai yang lebih penting dari nilai kekeluargaan?sebab sahabatlah tempat kita berkongsi masalah,pendapat dan rahsia.sahabat juga sama fungsi seperti diari harian tetapi perbezaan antara diari dan sahabat ialah diari adalah hak milik perseorangan.
berbalik pada persahabatan tadi,aku memang bersyukur pada ALLAH sebaba mengurniakan aku seorang sahabat yang baik seperti aim.walaupun sekarang aku dan aim dipisahkan oleh sebab mengejar masa depan,tapi aku percaya,kejadian ini pasti ada hikmahnya dan aku percaya aim juga akan menghargai aku sebagai kawan yang baik.walaupun kadang kala aku sangat merindui saat bersama seperti dulu,aku akan tetapkan tabahkan hati dan sentiasa memberi semangat pada aim
buat aim aku harap kau dapatlah mengejar cita-cita kau.hanya kau kawan yang aku paling percaya dan tidak akan ada orang lain yang akan aku percaya seperti kau.dan aku harapkan pada sesiapa yang mempunyai kawan yang sangat rapat,hargai rakan anda itu dan jangan mudah tertipu pada kawan yang mudah menipu anda

0 comments: