? ??????????????Blue Abstract Spiral? ????? ?????? ???Rating: 4.1 (51 Ratings)??1 Grab Today. 9454 Total G
rabs. ??????Get the Code?? ?? ?????Steelers Super Fan? ????? ?????? ???Rating: 4.0 (171 Ratings)??1 Grab Today. 13602 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructio CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

My Physolophy

My Physolophy

Wednesday, April 15, 2009

Penantian

Hari berganti hari, masa kian berjalan tapi pernantian zachry masih lagi tidak kunjung tiba. Ketika ini zachry masih menanti insan yang dulu pernah membuat kehidupanya menjadi indah, bagai menikmati hidup di alam percintaan. Cuma keadaannya yang sedikit berbeza. Tapi perbezaan itu tidak semestinya menjadi punca utama untuk dipersalahkan atas percintaan yang sedikit berbeza susun aturannya. Inilah yang membuatkan kehidupan zachry semakin tertekan, dilema dan tersepit diantara kebenaran dan kancah keburukan.

April 2003

zachry masih menuntut di tingkatan 3. Oktober ini zachry akan menduduki Peperiksaan Penilaian Menengah Rendah. zachry masih lagi menanti kata balas dari Noraini, rakan sekelasnya yang diminatinya sejak dia mula meletakan kaki di alam persekolahan menengah. Tetapi penantian zachry terhadap cintanya itu masih lagi tidak tahu bila akan diketahui. lama kelamaan zachry sudah mula bosan dan tidak mahu lagi menanti cinta yang tidak ada jawapanya.
Zachry merupakan pelajar yang rajin, aktif didalam kokurikulum tetapi kadang kala dia agak terlalai dengan kehidupan sebagai anak remaja di sebuah sekolah ditengah bandaraya Johor Bahru. Kehidupan di asrama yang jauh dari keluarga membuatkan zachry terlalai dan menikmati cara kehidupan di asrama yang agak terserong dari acuan sebagai seorang hamba allah. Disebabkan fizikal zachry yang agak lembut dan kulit yang gelap membuatkan rakan-rakanya memanggil dia 'nyah black'. Akan tetapi sebagai manusia layakkah kita untuk menghina ciptaan tuhan seperti itu? zachry amat merasa dirinya tidak dihargai dan perasaanya terhadap kaum hawa semakin terhakis. Kadang kala masyarakat adalah punca kesalahn utama adanya golongan yang songsang dari hukum alam. Dan pada ketika inilah zachry mula memendam perasaan kepada perempuan dan lelaki. Zachry mula meminati keperibadian seorang rakanya yang juga rakan sepangkin di dalam dorm A yang bernama Zacharya.

Persoalanya adakah sebagai manusia, kita mendapat hak untuk menghukum takdir orang lain dimana manusia itu dilahirkan atas keistimewaan dan keburukan yang berbeza-beza. Memang tidak disangkal jika seseorang itu meminati kaum sendiri adalah berdosa besar dan kesalahan yang berat, tetapi perasaan, keinginan adalah anuegrah allah dan kita perlu mengubah pemikiran radikal kita bahawa golongan seperti ini perlukan satu perubahan dan ini semua adalah ujian dari-NYA untuk memastikan manusia itu dapat memilih satu jalan yang terang baginya.
Apakah yang akan zachry lakukan untuk mendapat perhatian dari zacharya?adakah jalan yang dipilih ini akan menjamin kebahagiaan..........

kisah ini masih belum berakhir dan aku akan menulis cerita ini lagi supaya kita dapat menghayati dan menghargai setiap manusia. Bukanlah niatku yang ingin menegakan benang yang basah, tetapi sekadar rasa tanggunggjawab untuk memberitahu bahawa tiada perbezaan antara manusia dimata allah. Aku akan menceritakan kisah zachry dan zacharya yang asalnya tidak ada kena mengena dengan sesiapa lagi selepas ini secara berperingkat.

0 comments: